Všude dnes slyšíme o negativech distanční výuky a o jejím obrovském dopadu na dospívající generaci. Já se ale s vámi chci podělit o trochu jiný pohled. Studenti často stojí před otázkami: „Co s volným časem? Mám se nudit, nebo zkusit něco nového?“ A je obdivuhodné, že řada z nich se v této době rozhodla zapojit do různých vzdělávacích aktivit, projektů a soutěží nad rámec běžné výuky.
A že se jim opravdu daří, potvrzují probíhající okresní a krajská kola oborových olympiád. Nebývale se studentům dařilo například v matematické soutěži, kde 1. místo obsadila Eliška Pipalová a 2. místo Klára Dohnalová, obě studentky 2. ročníku gymnázia. Velkým fenoménem je František Račický, student 2. ročníku gymnázia, který se mimo jiné zapojil do matematické, zeměpisné, dějepisné i češtinářské olympiády. Ve všech obsadil
1.–3. místo a postupuje do krajských kol. Úspěšných studentů je však daleko víc.
Nezůstáváme ale pouze u odborných soutěží. Studentky Kristýna Beleščiaková a Anežka Jičínská se zapojily do krajské soutěže „Nevěř všemu na netu“ a obsadily v ní 1. místo za vytvoření vlastní karetní hry Kandidáti.
Studenti oboru veřejná správa se letos opět zapojili do soutěže „Navrhni projekt“, kterou pro studenty středních škol pořádá Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. A práce studentek Sabiny Mafkové a Elišky Macháčkové s názvem „Canisterapie ve speciální MŠ Třebíč“ byla vybrána Eurocentrem v Jihlavě a bude reprezentovat Kraj Vysočina v regionálním kole, které proběhne 24. března.
Dále se žáci účastní různých literárních soutěží. Dvojité zastoupení máme i ve finále projektu s Vysočinou do Evropy a řada aktivit na studenty ještě čeká. Nyní jen doufáme, že se „covidová“ situace brzy zlepší a všechny další plánované akce úspěšně proběhnou. Moc bych to přála nám všem, ale v tomto kontextu hlavně studentům, protože na sobě opravdu tvrdě pracují a i za nepříznivé situace se snaží získat co nejvíce vědomostí a dovedností. Už jenom tím by pro řadu z nás mohli být vzorem.
Mgr. Květa Bretšnajdrová